Avangardno pristupajući glam rocku, Bowie je oko sebe okupio tim prvoligaških kreativaca, glazbenika i tehničara među kojima su prednjačili vizionari Brian Eno, Robert Fripp i Tony Visconti. Po prvi put Bowie se osvrće na svoju prošlost prizivajući legendarnog Majora Toma iz Space oddityja na Ashes to ashes - zasigurno jednoj od najekscentričnijih skladbi koja se domogla vrhova britanskih top lista. Preko Teenage wildlife skeptično mjerka novoromantičare u nastajanju pod njegovim utjecajem. I opet svojski predviđa zvuk budućnosti na prodornoj Fashion, koju možemo prihvatiti i kao manifest vizualnim opsjednutih 80-ih. Većinu ostalih skladbi od klišeja spašava tajno oružje albuma: Robert Fripp i njegova tupa gitaristička dobacivanja. Dopustimo li si daljnju strogost utemeljenu na razmaženosti Berlinskom trilogijom, primijetit ćemo kako u drugoj polovici albuma iznimno nadahnuti aranžmani nadjačavaju slabije skladbe baš nigdje ne dopuštajući prosječnost. Scary Monsters nosi breme neslužbenog posljednjeg velikog Bowiejevog albuma. Njegov svaki iole pristojan album od '80. naovamo proglašavao se najboljim nakon Monstersa. Iako nije daleko od post-punka, dandanas zvuči svježe i suvremeno. Riječ je o dostojnome epilogu njegovog nevjerojatnog puta 70-ih od ikone glam rocka do inovatora art rocka.

Priredio: Branimir Čakić (12. travnja 2023.)

Naslovnica