Nužno im je trebao hit album da bi uopće opstali na sceni; stoga su u većoj mjeri odbacili sofisticirani, jazzom prožet, studijski rock koji je karakterizirao njihova ranija izdanja i usredotočili se ponajviše na jednostavne melodijske linije. Tekstove su pojednostavili bazirajući ih uglavnom na svima jasnim romantičnim temama; vokale, pak, osnažili grupnim doprinosom dozvavši i Timothyja B. Schmita koji se proslavio u Eaglesima. Tempo su spustili do ''power ballad'' područja stvarajući pouzdanu podlogu za radijske standarde. Poznati kao vrhunski studijski glazbenici, skladbama su udijelili umjetničku pravdu, s nevjerojatnim osjećajem za dinamiku i slojevite aranžmane. Rosanna i Africa drže okosnicu albuma, prva ga otvarajući, druga zatvarajući. Rock kritičari zalud su urlali zamjerajući im konfekcijsku proračunatost, pretjeranu zašećerenost, predvidljivost uglađenog L.A. popa lišenu emocije i kronični nedostatak pustolovne spontanosti; mnogi su ih pripojili nezahvalnome razredu tada ismijavanih konfekcijskih bendova poput Foreigner, REO Speedwagon, Styx i Air Supply. Album je s druge strane trijumfirao premetnuvši se u globalni blockbuster i usput osvojivši čak šest Grammyja, uključujući i onaj za Album godine. Iznenađujuće, Toto IV više je od samih hitova i prosječne niske AOR standarda. MTV-jevska produkcija lišena je prašine premda ne pati od sintisajzerske patine. Jedan od najistaknutijih albuma žanra, Toto IV uvrstio je bend u panteon besmrtnosti popa. Spomenute skladbe postale su instant klasici, ostale služe kao slušljiva dopuna velikima, kazujući ponešto o zabludi kritičara, dok je članove grupe odmah nakon trijumfa s Toto IV angažirao kralj popa kako bi mu pomogli njegovu viziju provesti u albumski kolos imenom Thriller.

Priredio: Branimir Čakić (13. rujna 2022.)

Naslovnica